Legetjenester

LEGE I FREDRIKSTAD

Trenger du lege?

Hos oss har vi kort ventetid, tar oss god tid til å lytte og fokuserer på dine behov.

Vi har lang og bred bred erfaring som behandlere og utreder alle slags helseplager som infeksjoner, luftveislidelser, hjerte-karsykdommer og andre livsstilssykdommer, mage-tarmlidelser, allergier, hudlidelser, hormonsykdommer, muskel- og skjelettplager, seksuelt overførte sykdommer, samt psykiske plager/lidelser.

Vi kan kan hjelpe deg med de aller fleste symptomer, plager og bekymringer og henviser deg videre til spesialister ved behov.

Vi anbefaler regelmessige helsekontroller for å forebygge og avdekke sykdom. Vi kan tilby en omfattende helsekontroll med en rekke prøver og laboratorietester. Etter en helhetlig vurdering gir vi pasienten veiledning og råd om hvordan den enkelte kan forebygge fremtidig sykdom eller skade.

At legesenteret er privat og utenom fastlegeordningen betyr at alle kan komme hit, uavhengig av om man er tilknyttet en fastlege eller ikke.

Klinikken er utstyrt med eget laboratorie, i tillegg til at vi samarbeider med Fürst Laboratorium og laboratorium på Sykehuset Østfold.

ALLMENNLEGE BEHANDLINGER:

Lungebetennelse

Halsbetennelse

Ørebetennelse

Øyekatarr

Urinveisinfeksjon

Luftveisinfeksjon

Hoste

Øreskylling

Allergi

Smerter i muskel og skjellett, ryggsmerter

Influensavaksine

Allergivaksine

Magesmerter

Seksuelt overførbare sykdommer

Høyt blodtrykk

Reisevaksiner – andre vaksiner

Helseundersøkelse, full helsjekk

Risikovurdering av hjerte- og karsykdommer

Idrettsskader

Kolesterolmåling

Sjekk av jernmangel

Måling av BMI – overvekt og spiseforstyrrelser

Sykemelding

Føflekk: fjerning og prøvetaking ved mistanke om kreft

Grebennikova

Hjemmelege

Vi i Helseklinikken Fredrikstad ønsker å tilby hjemmebesøk til trengende pasienter som ikke kommer seg til lege selv. Dette kan skyldes at de ikke har anledning eller er forsyke til å ta en tur til legen.

Det er ofte vanskelig å få lege hjem til seg. Fastlegene har kapasitetsmangel og har sjelden tid og anledning til å ta hjemmebesøk på kort varsel.

Helseklinikken Fredrikstad har i åpningstidene vakthavede lege som vil tilby hjemmebesøk til pasienter etter behov på kort varsel når det gjelder akutte sykdommer. Våre tjenester er blant annet sårbehandlig, kateterskifte/innsetting, samtale/psykiatrisk vurdering, attester, vaksinering, innleggelser etter alvorlighetsgrad og medisinering.

Personvernerklæring

Personvernerklæringen handler om hvordan denne nettsiden samler inn og bruker informasjon om besøkende. Erklæringen inneholder informasjon du har krav på når det samles inn opplysninger fra nettstedet vårt (personopplysningsloven § 19), og generell informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger (personopplysningsloven § 18, 1.ledd). Juridisk eier av nettsiden er behandlingsansvarlig for virksomhetens behandling av personopplysninger. Det er frivillig for de som besøker nettsidene å oppgi personopplysninger i forbindelse med tjenester som å motta nyhetsbrev og benytte del- og tipstjenesten. Behandlingsgrunnlaget er samtykke fra den enkelte, med mindre annet er spesifisert.

Som en viktig del av arbeidet med å lage et brukervennlig nettsted, ser vi på brukermønsteret til de som besøker nettstedet. For å analysere informasjonen, bruker vi analyseverktøyet Google Analytics. Google Analytics bruker informasjonskapsler/cookies (små tekstfiler som nettstedet lagrer på brukerens datamaskin), som registrerer brukernes IP-adresse, og som gir informasjon om den enkelte brukers bevegelser på nett. Eksempler på hva statistikken gir oss svar på er; hvor mange som besøker ulike sider, hvor lenge besøket varer, hvilke nettsteder brukerne kommer fra og hvilke nettlesere som benyttes. Ingen av informasjonskapslene gjør at vi kan knytte informasjon om din bruk av nettstedet til deg som enkeltperson. Informasjonen som samles inn av Google Analytics, lagres på Googles servere i USA. Mottatte opplysninger er underlagt Googles retningslinjer for personvern. En IP-adresse er definert som en personopplysning fordi den kan spores tilbake til en bestemt maskinvare og dermed til en enkeltperson. Vi bruker Google Analytics sin sporingskode som anonymiserer IP-adressen før informasjonen lagres og bearbeides av Google. Dermed kan ikke den lagrede IP-adressen brukes til å identifisere den enkelte brukeren.

2. Søk

Hvis nettsiden har søkefunksjon så lagrer informasjon om hvilke søkeord brukerne benytter i Google Analytics. Formålet med lagringen er å gjøre informasjonstilbudet vårt bedre. Bruksmønsteret for søk lagres i aggregert form. Det er bare søkeordet som lagres, og de kan ikke kobles til andre opplysninger om brukerne, slik som til IP-adressene.

3. Del/tips-tjenesten

Funksjonen "Del med andre" kan brukes til å videresende lenker til nettstedet på e-post, eller til å dele innholdet på sosiale nettsamfunn. Opplysninger om tips logges ikke hos oss, men brukes kun der og da til å legge inn tipset hos nettsamfunnet. Vi kan imidlertid ikke garantere at nettsamfunnet ikke logger disse opplysningene. Alle slike tjenester bør derfor brukes med vett. Dersom du benytter e-postfunksjonen, bruker vi bare de oppgitte e-postadressene til å sende meldingen videre uten noen form for lagring.

4. Nyhetsbrev

Nettsiden kan sende ut nyhetsbrev via epost hvis du har registrert deg for å motta dette. For at vi skal kunne sende e-post må du registrere en e-postadresse. Mailchimp er databehandler for nyhetsbrevet. E-postadressen lagres i en egen database, deles ikke med andre og slettes når du sier opp abonnementet. E-postadressen slettes også om vi får tilbakemelding om at den ikke er aktiv.

5. Påmelding, skjema

Nettsiden kan ha skjema for påmelding, kontaktskjema eller andre skjema. Disse skjemaene er tilgjengeliggjort for publikum for å utføre de oppgaver de er ment å gjøre. Påmeldingsskjema er for at besøkende kan melde seg på eller registrere seg. Kontaktskjema er for at besøkende enkelt kan sende en melding til nettsidens kontaktperson. Vi ber da om navnet på innsender og kontaktinformasjon til denne. Personopplysninger vi mottar blir ikke benyttet til andre formål enn å svare på henvendelsen. Skjema sendes som epost via Mailgun som tredjepartsløsning. Hele innsendelen blir lagret hos Mailgun i 24 timer. Mellom 24 timer og 30 dager er det kun mailheader som blir oppbevart før innsendelsen blir slettet etter 30 dager. Årsaken til denne lagringen er for å bekrefte om eposter blir sendt fra nettsiden og videresendt til riktig mottaker. Når eposten er mottatt av mottaker så er det opp til mottaker å avgjøre Databehandlingsbehovet av eposten.

6. Side- og tjenestefunksjonalitet